Google AdWords jest programem umożliwiającym umieszczenie własnej reklamy tekstowej Google. Cennik AdWords jest oparty na systemie "koszt za kliknięcie", co ułatwia kontrolowanie kosztów i oznacza, że klient płaci tylko wtedy, gdy użytkownik kliknie na jego reklamę.
„Tylko sukces się liczy” – to hasło reklamowe programu reklamowego Google. Obecnie w Polsce przeżywa największe stadium popularności i rozwoju.
Zalety korzystania z kampanii reklamowych Google AdWords (Serach Engine Marketing)
- Gwarancja wyświetlania reklamy w wyszukiwarce oraz uodpornienie na zmiany algorytmu indeksowania stron, który z dnia na dzień może pozbawić wizyt stronę wypozycjonowaną w sposób normalny.
- Pełna kontrolna nad reklamą - reklamodawca sam ustala, jak ma wyglądać przekaz reklamowy (treść linku sponsorowanego).
- Skuteczność SEO można dokładnie mierzyć - efekty są przeliczane wprost na wzrost liczby Państwa klientów i wzrost liczby zamówień po starcie kampanii Google AdWords.
- Reklama jest wyświetlana tylko osobom potencjalnie zainteresowanym danym tematem (targetowanie reklam).
- Dominująca popularność wyszukiwarki Google (ponad 85%) w porównaniu z boksami (Onet, WP) oraz lepsza precyzja w dotarciu do konkretnego odbiorcy.
- Reklama prezentowana jest w wyszukiwarce Google, a także w niezależnych portalach współpracujących.
Popularność płatnej reklamy w wyszukiwarkach typu AdWords będzie rosła lawinowo. Jej skuteczność sprawdzono już na rynku amerykańskim, dlatego można przypuszczać, że w Polsce nie będzie inaczej. Dowodem na to może być fakt, że ponad 70 proc. reklamodawców podejmuje decyzje o przedłużeniu swoich kampanii promocyjnych w sieci.
Reklama Google AdWords jest wyświetlana użytkownikom zainteresowanym danym tematem. Dzieje się tak dlatego, że system Google dopasowuje wyświetlane reklamy do tematu, o który pyta użytkownik. Wtedy szansa, że kliknie w reklamę, jest oczywiście największa. Istnieje możliwość skierowania reklamy według lokalizacji (np. miasto lub regionów) lub też wedle języka.
Kampanie reklamowe w wyszukiwarkach świetnie spisują się dla dużych reklamodawców, jak i dla tych mających ograniczony budżet. Dla wyspecjalizowanych i niszowych produktów stwarzają idealną sytuację: niski koszt za pojedyncze kliknięcie i przywilej bycia jedynym.